Elállási jog


Távolsági vásárlás esetén, a vásárló a román O.U.G 34/2014 jogszabálynak megfelelően gyakorolhatja az elállási jogát. A vásárlónak joga van a rendelés házhoz szállításától számított 14 napon belül írott formátumban jelezni elállási szándékát, magyarázat és büntetés nélkül. Továbbá joga van gyakorolni elállási jogát a szerződés felbontása érdekében, a vállalkozó által biztosított szolgáltatások esetén. A visszaküldendő termék szállítási költségeit kötelezően a vásárló állja, a szerződés lemondásától számított 14 napon belül. Javasolt ugyanazon futár cég használata, mint kiszállítás során.

Amennyiben egy azon rendelés során több ugyanolyan terméket is vásárolt a vásárló fél, csak egy felbontott állapotban lévő termék visszaküldése lehetséges. A rendelésben szereplő többi termék csakis bontatlan állapotban küldhető vissza.
A vállalkozó biztosítja az ellenérték visszafizetését a visszaküldött termék megérkezésétől számított lehető legrövidebb időn belül. Az ellenérték nem tartalmazza a visszaszállítási költségeket.

Az elállási jog gyakorlásával a szerződéses felek kötelezettségei megszűnnek. A visszaküldött termék ugyanolyan állapotban kell legyen, mint a kiszállítás pillanatában (az eredeti csomagolásban minden kiegészítővel, minden címkével és eredetileg csatolt hivatalos papírral együtt). A vállalkozó nem fogad el semmilyen visszaküldött terméket, mely fizikai változásokon ment át: meg van ütve, karcolva, megfelelő jogosultság nélkül lett felhasználva, továbbá utal arra, hogy használva volt, esetleg helytelenül volt használva, stb.
Az elállási jog csakis azok a vásárlók esetében gyakorolható, melyek magánszemélyeknek vagy bizonyos szervezetekbe csoportosult magánszemélyeknek tekinthetők, a fogyasztóvédelmet biztosító 2. cikk, 2. pont 2 OG 21/1992 jogszabálynak megfelelően, jogszabály mely újra lett publikálva bizonyos változtatások és kiegészítések végett.
A vásárló abban az esetben tekinthető felelősnek, ha hozzájárult a megvásárolt árucikk értékének csökkenéséhez, az által, hogy a meghatározott módoktól eltérően kezelte/használta fel azt. A 2011/83/EU, 47 pont. útmutató alapján: ahhoz hogy egy vásárló megismerkedjen az adott termék tulajdonságaival, ugyanolyan módon szükséges azt kipróbálni, kézbe venni, ahogyan egy konkrét üzletben is megengedett lenne. Például: egy vásárló csak a ruha felpróbálására jogosult, nem pedig annak folyamatos viselésére.




A szerződés felbontásának jogával való élés


A vásárló értesíti a www.bababum.hu-t e-mailen keresztül küldött kérelem vagy nyilatkozatformanyomtatvány által arról, hogy szeretné felbontottnak tekinteni a szerződést. A vásárlónak az árucikk kézbe vételétől számított 14 nap áll a rendelkezésére az értesítés elküldésére.




A vállalkozó kötelezettségei


A vásárló által kifizetett teljes ár visszafizetése, a szállítási költségeket beleértve ( kivételt képeznek azok az esetek, amikor a vásárló más szállítási lehetőséget választ, mint a vállalkozó standard szállítási formája). A visszafizetés banki átutalás formájában történik, arra számlára, amelyet a vásárló megadott. A vállalkozó köteles visszafizetni az adott összeget a termék visszaérkezésétől számított 2 munkanapon belül.



A vásárló kötelezettségei


A visszaküldendő termék személyes átadása a www.bababum.hu által megbízott személynek (kijelölt futár) megmagyarázatlan késés nélkül, a szerződés felbontásának kérelmezésétől számolt 14 napon belül.

A visszaszállítási költségek minden esetben a vásárlót terhelik. A vásárló csakis abban az esetben tekinthető felelősnek, ha hozzájárult a megvásárolt árucikk értékének csökkenéséhez, az által, hogy a meghatározott módoktól eltérően kezelte/használta fel.


A vásárló kérelmezheti egy adott árucikk visszaküldését:
– A kiszállított árucikk nem egyezik a web áruházban feltüntetett műszaki adatokkal. Ez esetben a vásárló kérelmezheti a termék kicserélését vagy a teljes összeg visszafizetését (az árucikk már nem szerepel raktáron)
– A kiszállított árucikk nem működik, az átvételtől számított 2 munkanapon belül. Amennyiben a kiszállított termék eleve nem funkcionáló képes vagy gyári hibákat tartalmaz, a vállalkozó kicseréli azt egy működő képes modellre, azon nyomban, hogy írásos kérelmet kap erről a vásárlótól. A vásárló az átvételtől számított 48 órán belül köteles kérelmezni az árucikk helyettesítését a vállalkozónál.
– A kiszállított árucikk csomagolása sérült. Azon csomagok esetében, melyek csomagolás sérült, ajánlott nem átvenni a csomagot a futártól. Bizonyíték érdekében ajánlott képet készíteni a sérül csomagról és jegyzőkönyvet készíteni a futárral együtt, melyben szerepel a csomag állapota a kiszállítás pillanatában. Attól a pillanattól, hogy a vásárló átveszi a kiszállított csomagot, a termék megsérülésének vagy elvesztésének felelőssége teljes mértékben áthárul a vásárlóra. Semmilyen utólagos észrevétel, reklamáció nem elfogadott. Attól a pillanattól, hogy a csomag egy megbízott szállítóhoz kerül, a termék épségéért a szállító személy vállalja a felelősséget.
– A kiszállított árucikk nem egyezik a megrendelt termékkel (más árucikk lett kiszállítva, a megrendelt modell helyett)

A fentebb említett esetekben, a visszaszállítási költségek a vállalkozót illetik. (kivételt képeznek azok az esetek, amikor a vásárló ok nélkül vissza mondja rendelését)
Az árucikk visszaküldését, Ügyfélszolgálatunknak lehet kérvényezni.




Megjegyzések


Minden fentebb említett esetben (kivételt képeznek a garancia idő alatt felbukkanó meghibásodások) az árucikkeket ugyanazon állapotban kell vissza szolgáltatni, ahogyan a vásárló kézhez kapta, az eredeti csomagolásban minden hozzá tartozó kiegészítővel és hivatalos papírral együtt. Az árucikk megsérülése, továbbá olyan állapotban való visszaküldése eseten, mely akadályozza annak újra árusítását, az árucikk visszaküldése nem elfogadott.

Bármilyen módosítás, rongálás mely lehetetlenné teszi a termék újraértékesítését mint új termék, adminisztrációs díj felszámolását vonja maga után, melynek értéke 0-50%-át képezheti az adott termék eladási árából. Az adminisztrációs díj pontos értékét a www.bababun.hu azonnal leközli a vásárlónak, amint kézhez kapta a visszaküldött/megrongált árucikket.